vrijdag 4 maart 2011

PRO-interview

Tessa De Ridder (foto: Afrodite Trevlopoulos)
‘Een meisje laat zo'n kans toch niet liggen?’
 
Tessa De Ridder, een 18-jarige studente Economie-Moderne Talen vindt het niet erg dat jonge meisjes als rijpe vrouwen worden afgebeeld.

‘Jonge meisjes ouder afbeelden, maakt ze helemaal niet lelijk. Ik vind ze juist heel mooi. Hun leeftijd schiet mij pas later te binnen. De overdadige make-up is er misschien over, maar al bij al is deze fotoshoot geslaagd. Ook hebben de ouders hier volgens mij niets mee te maken. Ze staan hun dochtertje haar droom gewoon niet in de weg en zoals voor iedere persoon, speelt geld hier een grote rol. De meisjesdroom om model te worden, begint al heel vroeg en een ouder gebruikt dit alleen maar in hun voordeel. Natuurlijk proberen de meisjes dan vroeger te tippen aan het zogenaamde schoonheidsideaal, maar dat gebeurd uiteindelijk toch op een zeker moment in het leven. Volgens mij voldoen deze meisjes trouwens al aan de normen die men opstelt voor modellen. Of ik dit creatief vind? Op verschillende vlakken wel, maar ik heb de neiging om het eerder innovatief te noemen. Er zijn niet veel shoots met dergelijke jonge schoonheden die zo fel worden opgemaakt. Het is mooi, maar gaat gewoon niet lang mee. Zelf zou ik het super vinden, want je doet zoiets niet elke dag. Een meisje laat zo’n kans toch ook niet zomaar liggen? Het bont dragen is nog een heel ander verhaal. Ik ben er niet voor, omdat het één van de gruwelijkste dingen is die je kan doen met een dier. De mode-industrie zendt hiermee dus degelijk een verkeerde boodschap uit naar de buitenwereld. En of de modelletjes beseffen dat ze in de Parijse Vogue, één van de meest gekochte modebladen, staan, weet ik niet. Later zullen zij wel fier zijn, maar op dit moment maakt het voor hen niets uit, behalve een leuke ervaring. Dat is wat voor mij telt: zot doen en niets afslaan wat je onderweg tegenkomt.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten